luni, 14 iunie 2010

Șopârla

Era aproape 8 jumătate. La ora aceea Bucureștiul miroase un pic a mare, pentru că e iunie și sunt vreo 30 de grade la ora 8. Mergeam cu gândurile mele, în general optimiste, iar nările mele nesățioase se străduiau să regăsească mirosul sărat al mării cât mai mult.

Trebuia să traversez pe acolo pentru că destinația mea era pe cealaltă parte a drumului și nu exista o trecere de pietoni la mai puțin de 2 stații de autobuz. Era liniște, o oră prea matinală pentru bucureșteni, iar cei câțiva care se treziseră goneau în briza aerului condiționat din mașinile lor. Atunci am fost martora unui accident tragic. Ea vroia să traverseze spre mine. A apucat să meargă cam jumătate de metru și apoi s-a oprit înmărmurită, uitându-se fix la mașina care venea spre ea. S-a întors și a încercat să fugă, dar nu a reușit. Mașina a lovit-o în plin și a sfârtecat-o brutal. Nici măcar n-a oprit. Rămășițele ei s-au împrăștiat pe asfalt și cred că mai sunt și acum tot acolo.

Sunt ultima persoană care a văzut-o în viață. Mă tot întreb dacă m-a văzut și dacă a sperat că o pot ajuta. Nu am făcut nimic. Am stat și m-am uitat cum este ucisă, deși cu o clipă înainte mă bucurasem de apariția ei în liniștea mea matinală. Era drăguță. O fi avut familie? Am văzut cât de mult s-a temut.

Sigur, puteți spune că e vina ei că a traversat prin acel loc, nesemnalizat ca atare. Dar vă asigur că două stații de autobuz e drum lung pentru o șopârlă și nici nu știu dacă ar fi ajutat-o cu ceva să traverseze pe trecerea de pietoni. Șoferul n-a simțit, n-a oprit, n-a văzut. Să nu spuneți că e doar o șopârlă. Dacă un elefant ar strivi un om care traversează savana fără a respecta regulile de circulație ale acestora, n-ați spune că e doar un om.

Am asistat la o crimă și n-am făcut nimic. Voi trece des prin acel loc și îmi voi aminti, mă voi frământa și mă voi întreba dacă m-a văzut, dacă mi-a așteptat ajutorul, dacă și-a pus speranțele în mine, iar eu am dezamăgit-o fatal. Mă voi întreba care au fost motivele care au determinat-o să-și asume asemenea risc și ce speranțe își pusese în locul în care vroia să ajungă. Poate doar vroia să se încălzească la soare, poate venea de departe și în drumul ei nu putea trece decât pe acolo. Nu voi ști niciodată pentru că am stat și n-am făcut nimic, iar șopârla a fost omorâtă.

4 comentarii:

  1. Facem parte din multimea vietuitoarelor de pe acest pamant. O multime in miscare cu submultimi la fel in miscare. De fiecare data cand aceste submultimi se intersecteaza(vietuitoare si areal) se intampla accidente. Si nu vorbesc aici de lantul trofic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si ca sa raspund la comentariul lui Balaurs: cred ca persoana era si soparla. Intr-adevar, ar fi putut fi mai rau pentru mine, pentru ca traversam prin acelasi loc cu ea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Te rog nu mai scrie tot ce gandesti, scoate expresiile pe care n-ar trebui sa le auda decat gandurile tale. Voi transcrie comentariul tau fara 'scaparea' aceea.

    Balaurs spunea.. "ce m-ai speriat. vaai. scuza-ma ca vorbesc asa dar asta e reactia mea :-? pff.. si acum imi bate inima! Sa-i fie tarana usoara soparlei, nu zic ca e ceva gresit sa iti para rau cand un animal e "ucis". Dar sa-ti para bine ca nu era o persoana, un om!
    "

    RăspundețiȘtergere

Etichete

atitudine (312) viata (297) fotografii (296) recomandare (213) timp (133) proza scurta (131) dragoste (127) jurnal (106) căutare (103) video (101) literatura (98) recenzie (96) dorinta (89) peisaje (80) amintiri (78) Despre locuri si orase (77) călătorii (75) roman (69) film (64) feminin (62) eseu (60) contrasens (56) Bucuresti (54) România (53) poezie (51) muzică (46) portret (44) poveste (44) instantaneu (43) primavara (39) sarbatoare (39) Tams (37) copilărie (36) animale (31) vacanță (31) educatie (30) incredere (29) toamnă (29) campanie (24) turism (24) targ (23) aniversare (22) arta (19) concert (19) propunere (18) relatii (18) Adena (17) muzeu (16) responsabilitate (16) animatie (15) expozitie (15) joc (14) colectie (13) voluntar (11) model (10) Cortázar (8) Simone de Beauvoir (8) Milan Kundera (7) ReUseMe (7) Mihail Bulgakov (6) Kawabata (5)

Creative Commons License

Arhivă blog

Despre mine