marți, 17 august 2010

Oh Happy Day!

Acum câțiva ani, niște analize de sânge întâmplătoare au demonstrat fără drept de tăgadă că genetica noastră produce colesterol fără a ne fi îmbuibat cu linguri de untură sau altceva. Pur și simplu, combinația genelor duce la producția unei cantități mult mai mari decât cea obișnuită. Niște cifre care au uimit medicul cititor al analizelor. Așa că n-am avut încotro și am sistat consumul oricăror alimente care ar fi putut spori aceste cifre. Porcul n-a mai trecut prin frigiderul nostru, din cartofii cu smântână au rămas doar cartofii, din salata beuf cu maioneză doar salata, ne-a ocolit curierul cu pizza, ne-am închis nările când am trecut pe lângă shaormerii, am înlocuit batoanele de ciocolată cu batoane de cereale, am înlocuit chiftelele cu mirositul pe la ușile vecinilor și sarmalele cu salata de varză.

Am încercat orice surogat: maioneză fără ou, sarmale de pui, chiftele de dovlecei sau de pește. Degeaba. Pofta ne doboară mai ceva ca sabia lui Ștefan cel Mare. Nu facem sarmale de Crăciun, dar invităm rude care vin cu ele în geantă. Nu facem maioneză, dar vizităm prieteni care nu știu să gătească fără. Nu alegem din meniu cartofii prăjiți, ci "greșim" alegându-i pe cei țărănești în care, nu știu cum, mereu se strecoară câte o bucățică de șunculiță.

Când intru în bloc și simt miros de chifteluțe mă rog să fie de la noi. Altădată fugeam de mirosul de prăjeală ca necuratul de tămâie, dar acum lucrurile s-au schimbat. Mi-amintesc că în facultate am plecat la un chef în cămin cu un pulover pe care-l uitasem în bucătăria mamei și care prinsese un apetisant iz de chiftea. Am dat ocol căminului vreo jumătate de oră ca să-l aerisesc. Acum i-aș fi salivat pe mânecă.

Dar astăzi, am depistat în frigider una bucată mușchi de porc, mut ca peștele. Fără a mă întreba care este scopul vizitei, l-am zvârlit pe grătar. L-am asezonat cu o salată de roșii cu ceapă și am înfulecat fericită. Cred că m-a vizitat Moș Crăciun în miez de august. Sper că mirosul s-a lipit zdravăn de perdele și-l voi regăsi și mâine, că Moș Crăciun vine doar o dată pe an.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Etichete

atitudine (312) viata (297) fotografii (296) recomandare (213) timp (133) proza scurta (131) dragoste (127) jurnal (106) căutare (103) video (101) literatura (98) recenzie (96) dorinta (89) peisaje (80) amintiri (78) Despre locuri si orase (77) călătorii (75) roman (69) film (64) feminin (62) eseu (60) contrasens (56) Bucuresti (54) România (53) poezie (51) muzică (46) portret (44) poveste (44) instantaneu (43) primavara (39) sarbatoare (39) Tams (37) copilărie (36) animale (31) vacanță (31) educatie (30) incredere (29) toamnă (29) campanie (24) turism (24) targ (23) aniversare (22) arta (19) concert (19) propunere (18) relatii (18) Adena (17) muzeu (16) responsabilitate (16) animatie (15) expozitie (15) joc (14) colectie (13) voluntar (11) model (10) Cortázar (8) Simone de Beauvoir (8) Milan Kundera (7) ReUseMe (7) Mihail Bulgakov (6) Kawabata (5)

Creative Commons License

Arhivă blog

Despre mine