luni, 6 ianuarie 2014

Cele mai citite articole în 2013

Uitându-mă în urmă, constat fără să vreau că timpul fuge, iar arhiva Dicționarului se umple. Mi-aduc aminte de primul articol, scris într-o vară tristă, și-mi aduc aminte de multe altele, scrise în momente fericite sau mai puțin. Sunt fascinată întotdeauna de articolele cele mai citite sau comentate, pentru că de multe ori nu sunt cele la care m-aș fi așteptat. Nu încetați să mă uimiți, să mă învățați, să-mi dați motive în plus de analiză și observație. Vă mulțumesc pentru asta și vă dau din culise câteva detalii statistice.

Doamnelor și domnilor, cele mai citite (sau răsfoite) articole ale Dicționarului (din vara lui 2009 și până în prezent) sunt:

  1. Isaac Asimov - Ce-și face omul cu mâna lui (o traducere delicată a titlului original “Silly asses”) - Trebuie să recunosc că este o surpriză plăcută pentru mine. Este atât de mult adevăr în această povestire și atât de simplu și corect împărtășit, încât m-aș bucura să rămână și în următorii ani în topul lecturilor.
  2. Simone de Beauvoir - Memoriile unei fete cuminți - Iarăși o alegere bună, pe care o recomand și o aprob din tot sufletul. Este una dintre cărțile care mi-a luminat drumuri, mi-a dat de gândit și mi-a răspuns la întrebări.
  3. Despre bătrânețe - Un eseu scris într-un moment de refulare, o bucată de observație și amintire.. Nu este doar un act de conștiință socială, este o proiecție a fiecăruia dintre noi. Credem că avem timp. Deocamdată.
  4. Visul II - Proză scurtă, episodică, o poveste de dragoste pe care nu o voi termina sau șlefui suficient niciodată. Pentru că nu va fi niciodată suficient timp sau spațiu pentru ea.
  5. Erving Goffman - Viața cotidiană ca spectacol - O temă cu bibliografie impusă mi-a deschis ochii asupra condiției umane, asupra celor de lângă mine și, prin ei, asupra mea. O lectură care m-a conectat la realitate și mi-a dat darul observației. Mă bucur să găsesc această recenzie în top.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Etichete

atitudine (312) viata (297) fotografii (296) recomandare (213) timp (133) proza scurta (131) dragoste (127) jurnal (106) căutare (103) video (101) literatura (98) recenzie (96) dorinta (89) peisaje (80) amintiri (78) Despre locuri si orase (77) călătorii (75) roman (69) film (64) feminin (62) eseu (60) contrasens (56) Bucuresti (54) România (53) poezie (51) muzică (46) portret (44) poveste (44) instantaneu (43) primavara (39) sarbatoare (39) Tams (37) copilărie (36) animale (31) vacanță (31) educatie (30) incredere (29) toamnă (29) campanie (24) turism (24) targ (23) aniversare (22) arta (19) concert (19) propunere (18) relatii (18) Adena (17) muzeu (16) responsabilitate (16) animatie (15) expozitie (15) joc (14) colectie (13) voluntar (11) model (10) Cortázar (8) Simone de Beauvoir (8) Milan Kundera (7) ReUseMe (7) Mihail Bulgakov (6) Kawabata (5)

Creative Commons License

Arhivă blog

Despre mine